Rodinný penzion Písařova Vesce

Sauna

Během ubytování je možno využít naši nově dokončenou saunu.

Je to samostatně stojící celodřevěný domek s kapacitou 2-6 osob. Maximálně tři osoby mohou ležet a v případě, že je sauna obsazena šesti osobami - je na sezení. Součástí sauny je odpočinková místnost se čtyřmi polohovacími lehátky.

Ochlazování probíhá buď zahradní sprchou, nebo v bazénu.

Poplatek za saunování je 140 Kč a  zahrnuje tři cykly saunování a tři cykly ochlazování a relexace. Prostěradla a osušky je možno použít vlastní nebo u provozovatele za 20 Kč na osobu.

 

 

   
 

Dlouhodobé účinky saunování

         posiluje imunitní systém

         zvyšuje odolnost a pročištění dýchacích cest

         způsobuje hlubokou prokrvenost tkání

         zvyšuje vylučování odpadních látek z organizmu

         zkrášluje pleť

         pozitivně působí na nervový systém

         zmírňuje bolest a uvolňuje napětí svalů a kloubů

 

Bezprostřední účinky sauny

         změkčuje vaziva a prokrvuje pokožku

         čistí kůži a má pozitivní kosmetický efekt

         způsobuje svalovou relaxaci

         má účinek na odstranění bolesti

         má vliv na úbytek hmotnosti v důsledku ztráty tekutin z těla

         snižuje krevní tlak

         navozuje psychickou pohodu, euforii a relaxaci

         dochází k osvěžení a zotavení

         dociluje odplavení zplodin látkové výměny

         uvolňuje dýchací cesty a celý respirační systém 

 

 

Jak se správně saunovat?

Příprava:

Po svlečení a je nutné se důkladně osprchovat a umýt mýdlem. Je vhodné si umýt také vlasy. Následně je tělo možné osušit, není to však podmínkou.

Saunování:

Usedněte nebo si lehněte na některou z lavic, která vám nejlépe vyhovuje. Optimální teplota je pro každého individuální. Mějte na paměti, že saunování má být v každé své fázi příjemným prožitkem! Při pocení je možné provádět další činnosti jako třeba masírování a šlehání - tím se tělo prokrvuje. Můžete kamna i polévat vodou doplněnou esencemi. Dobu saunování zvolte podle svých pocitů. V sauně vám musí být opravdu příjemně.

Ochlazování:

je možné volit ze tří variant - sprcha, bazén nebo ochlazování vzduchem.

Po osušení je možno vykonat několik relaxačních protahovacích pohybů. Odpočiňte si a podle osobní potřeby doplňte tekutiny (alkohol se nedoporučuje).Potom vstupte opět do sauny.


2.a 3. fáze saunování:

Pro správný účel kvalitního saunování se snažte saunovací proces opakovat, tolikrát, kolikrát Vám bude příjemné.


Odpočinek:

Po třetí fázi saunování si důkladně osprchujte tělo vodou, umyjte si vlasy vodou a osušte se. Je možné použít vlasový kondicionér. Pro zajímavost doporučujeme přivonění k vlastní pokožce - budete překvapeni , jak krásně voní. Zahajte oddechový režim v odpočívárně nebo na pohodlném lehátku. Tělo si přikryjte prostěradlem. Odpočiňte si cca 30-60 min.


Ošetření pokožky a následná relaxace:

Ošetřete si vysušenou pokožku krémem nebo olejem. Dopřejte si klidnou chůzi na čerstvém vzduchu a po té relaxujte.